Nagy Tamás építészete (Trafik kör)

2015. március 19. 11:03 - mB

"21_év_21_terv" címmel nyílik kiállítás október 13-án a dabasi Trafikban. Nagy Tamás DLA, Ybl-díjas építész, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Építész Tanszékének vezetője, aki a kortárs magyar építészet meghatározó alakja, most 21 év 21 tervét és megvalósult alkotását tárja az érdeklődök szeme elé. >> építészfórum, 2012

2:33
Igazából az elzártságunkból jött ez a fura ötlet hogy építész legyek. Az elzártságot úgy kell érteni, hogy én egész kicsi gyerekkoromtól kezdve – amire nincs magyarázat, mert alig láttunk autót, ha elment egy autó a ház előtt akkor kiszaladtunk megnézni hogy milyen kocsi az – én autó karosszéria-tervező akartam lenni Csornán, és ez egyszerűen teljesen eldöntött tényként volt kezelve, a család tagjai ezt elfogadták: nem tudták hogy lesz ez kivitelezve, de igazából ez volt a projekt.

És akkor az történt – ennek minden mozzanatára emlékszem –, azt hiszem 13 éves voltam, és betegen feküdtem otthon karácsonykor, és nekem két nagyobb bátyám van, és az egyik bátyám hozott egy fantasztikus olasz autós magazint karácsonyra ajándékba, amitől rettenetesen boldog voltam, és persze az összes ott megjelölt cégnek írtam magyarul levelet, kézzel, hogy küldjenek prospektusokat, meg minden… a lényeg az hogy ez volt ugye karácsonykor, és február-március fordulóján, még hó volt, emlékszem, és ott álltak az ajtóban ilyen felstócolt, gyönyörű barna dobozok – a Domus magazinnak az egész 1963-as évfolyama várt, délelőtt a postás kihozta egy kiskocsival…

Nyilván az történt, hogy én tévedésből írtam a Domusnak, amit hirdettek ebben az autós magazinban, és ott valószínűleg lehetett egy 56-os magyar, nem tudom – sose derült ki, valami ilyesmi kellett hogy legyen, mert el kellett hogy olvassa a magyarul írott levelet, hogy nem dobta ki azonnal, na a lényeg az, hogy ott kinyílt egy új világ: akkor láttam, hogy van az autótervezésen túl is valami, és tulajdonképpen egy-két hét alatt eldőlt, hogy akkor inkább ezt csinálnám szívesen.

Akkor is elég futurisztikusnak tűnt hogy Csornáról valaki építész lesz, de azt mondtuk hogy jó, akkor legyen ez az új irány, és ez annyira komolyan lett véve, hogy már a középiskolát is így választottuk, Győrbe kerültem az építőipari technikumba, ami abban az időben egy elég komoly iskolának számított.

http://szakralis.files.wordpress.com/2009/07/nagyboglar_08.jpg

* * *

Illetve egy beszélgetés a Ludwigban:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr487283341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása