A korábban talált 19. századi hajómalmok után egy kortárs javaslatot is találtam (Vízparti fejlesztések blog):
A 2005-ben kiírt, "Ötletpályázat Budapest új építészeti jeleire" pályázat egyik nyertes munkája volt az Ásztai Bálint és Trummer Tamás építészmérnökök által tervezett hajómalom, melynek ötlete Budapest fénykorába nyúlik vissza. A XX. század elején Budapestet Európa éléskamrájának is nevezték, a világ második legnagyobb malomipari központja volt Chicago után. A főváros rengeteg malomépülettel büszkélkedhetett, az épületek mellett párhuzamosan több száz hajómalom is üzemelt a Dunán, szerves részét képezve Budapest látképének. A XX. század második felére azonban gyakorlatilag az összes hajómalom megsemmisült, hírmondónak Ráckevén maradt fenn egy, melyet 2006-ban rekonstruáltak.
Az építészek pályázati anyagukban olyan vízibusz állomásokat álmodtak meg, melyek valójában hajómalmok. Az állomások helyét a már a meglévő közösségi közlekedési rendszerhez igazították.
A korábban talált példa - és a történet: