Budapest jelei 2005: hajómalmok

2014. február 23. 20:08 - mB

https://m.blog.hu/vi/vizpartifejlesztesek/image/Hajomalmok%20ASZTAI%20BALINT%2006.jpg

A korábban talált 19. századi hajómalmok után egy kortárs javaslatot is találtam (Vízparti fejlesztések blog):

A 2005-ben kiírt, "Ötletpályázat Budapest új építészeti jeleire" pályázat egyik nyertes munkája volt az Ásztai Bálint és Trummer Tamás építészmérnökök által tervezett hajómalom, melynek ötlete Budapest fénykorába nyúlik vissza. A XX. század elején Budapestet Európa éléskamrájának is nevezték, a világ második legnagyobb malomipari központja volt Chicago után. A főváros rengeteg malomépülettel büszkélkedhetett, az épületek mellett párhuzamosan több száz hajómalom is üzemelt a Dunán, szerves részét képezve Budapest látképének. A XX. század második felére azonban gyakorlatilag az összes hajómalom megsemmisült, hírmondónak Ráckevén maradt fenn egy, melyet 2006-ban rekonstruáltak.

https://m.blog.hu/vi/vizpartifejlesztesek/image/Hajomalmok%20ASZTAI%20BALINT%2005.jpg

Az építészek pályázati anyagukban olyan vízibusz állomásokat álmodtak meg, melyek valójában hajómalmok. Az állomások helyét a már a meglévő közösségi közlekedési rendszerhez igazították.

http://farm8.staticflickr.com/7100/7093000371_78dd1e94e0.jpg

A korábban talált példa - és a történet:

http://oroszlanosudvar.hu/wp-content/uploads/2013/04/hajomalmok1800vegevz.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr295828828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása