"Semmi nincs ami ne érdekelne" - Zumthor interjú

2015. december 04. 14:04 - mB


Peter Zumthor: Different Kinds of Silence from Louisiana Channel on Vimeo.

(9:58)
Az irodalom, a gondolkodás és a zene az életem fontos alapjai. Szokták mondani nekem hogy "téged gyakorlatilag minden érdekel".

Soha nem unatkozom (...), szeretek megismerni dolgokat, szívesen vásárolok könyveket, nincs semmi ami ne érdekelne - nem csak a művészet területén, a fókusz változik: néhány évig az irodalom van a középpontban, aztán régi zene, mondjuk barokk, Bach mintha folyton előtérben maradna, Mozartot annyira nem szeretem, Schubert fontossága egyre nő... úgy 20 évvel ezelőtt érdekelni kezdett kortárs zene; aztán a jazzből egy kicsit elegem lett, egyre inkább ugyanannak a sémának az ismétlésévé vált, úgy éreztem hogy ezt már hallottam az ötvenes években. Ahogy Frank Zappa mondta: a jazz egy kicsit halott, de legalábbis fura szaga van* " - úgyhogy folyamatosan változik az érdeklődésem fókusza.
* eredetileg: "a jazz nem halott, csak fura szaga van."

BeBop Tango (a videóváltozatból pont kivágták az ominózus mondatot):


Frank Zappa: Roxy The Movie - Be-Bop Tango (Of... by chong3r--

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr498139540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása