Évtizedek óta visszatérő (majd rendszerint csöndben elmúló) kérdés a Moszkva Széll Kálmán tér rendezése, legutóbb a pályázat léte is kérdésessé vált. Mégis volt, nyertes is van - az Építész Stúdió csapata (ugyan furcsamód a közlekedéstervező alvállalkozójaként, de) tervezheti meg a fontos csomópontot.
- a hg.hu cikkéből - az összes díjazott letölthető a BKK honlapján! -
A zsűri szerint a legkevésbé sem közparkra volt szükség, hanem a közlekedés racionális szempontjainak alárendelt és megvalósítható elképzelésre. A siker további feltétele volt, hogy észre kellett venni: leginkább „tisztításra” volt szükség a téren, kevésbé építkezésre.
A tér rendezésének koncepcionális vezérfonalai a racionalizálás és a humanizálás, valamint a változás képessége és a fenntarthatóság. A terület városi közlekedésben betöltött kulcsfontosságú szerepe nem fog, és nem is kell, hogy megváltozzon. A 'Moszkva tér végállomás' hangulata, átvitt értelmű jelentéstartalmait is beleértve, meg kell, hogy változzon. Ne maradjon a káosz, a kosz és a lecsúszottság ikonja! (részlet a műleírásból)
Az Építész Stúdió koncepciójában a megmaradó, de toldaléképületeitől megfosztott betonlegyező egy átlátszó „üveghártya” csarnok felett lebeg, belsejében egy új építésű belső mag kap majd helyet, amely a BKV irodáinak, jegypénztáraknak és információnak ad otthont. A kultikus órát egy hőmérőként is funkcionáló oszlop tartja majd. A tér Várfok utca felőli sarkán felépül egy új, az emeleten a BKV irodáknak, a földszinten szolgáltató egységeknek helyet adó épület, míg a Szilágyi Erzsébet fasor felőli sarkon egy üzemi épület; ezenkívül fedett peronokat és a Vérmező utcával párhuzamosan kerékpárutat is kialakítanak.
Érdekes hogy kiszedik a "legyező" alól a keresztben elnyúló lapos épületrészt - a vár felé viszont mozgólépcső visz fel.