A Tétényi úti metróállomás a 4-es vonal legkevésbé süllyesztett állomása. Az állomás specialitása, hogy az aluljárócsarnok és a felszín között itt már eleve megtervezésre került a korábbi állomásoknál hiányolt mozgólépcső is, továbbá a mozgáskorlátozottak számára elhelyezett felvonók a terepszintről közvetlen kapcsolatot biztosítanak a peronnal, így oldva meg az állomás akadálymentesítését.
a TrendGuide cikkének átvétele, Fábry Katin keresztül taláva;
fotó©VTCS
A régi szolgáltatóház épületétől északra, a Bika-domb parkjának sarkában érkezik a felszínre a mozgólépcső a peronoktól. Már a tervezés kezdetkor a lejárati felépítmény javasolt anyaga impregnált látszóbeton volt, ami a fém szerkezettel, és az üveggel egészül ki.
kép©VTCS
A tervek kidolgozása során az építészekben megfogalmazódott az igény, hogy a szigorú felületű látszóbeton monotóniáját oldják a felszínen, illetve az állomás falain egyaránt.
fotó©VTCS
fotó©VTCS
Erre az igényre jelentett megoldást a Graphic Concrete technológia. A finn licenc technológiának köszönhetően a klasszikus látszóbeton panelekre már az öntés során felkerülhetnek a minták, melyek a panelek kötését követően kavicsos, mosott felület jelennek meg a felületen. A virágmintás grafikát a Palatium Stúdió tervezői készítették el, míg az öntési fólia a Városi Tájkép Csoport tagjainak munkáját dícséri.
fotó©VTCS
fotó©VTCS
Építész generál tervező: Palatium Stúdió Kft.
vezető tervező: Erő Zoltán, tervező: Brückner Dóra,
munkatárs: Fábry Katalin
Virágmintázatú beton felület: Városi Tájkép Csoport Kft.
vezető tervezők: Szöllőssy Barbara, Pyka Zsolt
Az állomás adatai:
Állomás hossza: 85 m
Peron hossza: 80 m
Hasznos peronfelület: 1100 m2
Felszín alatti mélység: -14,5 m
Mozgólépcsők száma: 4
Liftek száma: 2
Kijáratok száma: 1
Építési rendszer: nyitott
Állomás típus: középperonos
Szöveg és kép: Városi Tájkép Csoport