2010 Pritzker Prize: SANAA

2010. március 29. 10:26 - reekaa_p

Egy kis bulvár a mai napra, kezdjük a hetet könnyedén.

Kazuyo Sejima és Ryue Nishizawa látható a képen, ők alkotják a SANAA duót, akik ebben az évben elnyerték a Pritzker-díjat, ami köztudottan építészeti Nobel-díjnak számít. Nagyon egyszerűek, finoman visszafogottak a munkáik. Ajánlom azoknak, akiknek kedvére való a japán építészet, nekem az egyik kedvencem.

Tavaly az elismerést Peter Zumthor kapta.

Kikről is van szó? Honlapot sajnos nem találtam, így összegyűjtöttem néhány munkájukat, képekben, röviden.

Rolex Learning Center - Svájc

© Rolex Learning Center

Serpentine Gallery Pavilion - London

© Iwan Baan

Glass Pavilion - Toledo Museum of Art - Toledo, Ohio, USA

Zollverein School of Management and Design - Essen, Németország

Engem meggyőztek, de én elfogult vagyok velük szemben:) Olyan kultúra és gondolkodásmód áll mögöttük,amit én,egyszerű halandó nem érthetek. Teljesség és harmónia , az épületeik minden túlzástól és feleslegtől mentesek. Érdemes tanulni tőlük.

Végül, az építészfórumról egy névsor, az eddigi díjazottakkal.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr351876731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fabryk 2010.03.29. 12:17:56

nekem dolgozott náluk egy ismerősöm. Iszonyatos mennyiségű ember iszonyatos mennyiségű makettet csinál nekik úgy japán módra szokásosan éjt nappallá téve. Amúgy pedig nekik ott olyan nincs, h soksokrétegű hőszigetelő üvegezés meg ilyenek (sőt, hőszigetelés se); ez azért jelentősen hozzáad ahhoz, h letisztult lehessél.
amúgy pedig ezektől függetlenül én is szeretem őket és szépeket csinálnak
(itt pedig érdekes/érdemes elolvasni a kommenteket a
Rolex Learning Center-ről:
www.dezeen.com/2010/02/17/rolex-learning-center-by-sanaa/#comments
pl: "It is amazing that they convince the client pays to build a rollar skating place and then use it as a lab")

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.03.30. 09:38:32

Köszönjük!
1.) az lehetséges volna hogy a Glass Pavilonnál a hajlított üvegfal maga a tartószerkezet?...
2.) a Serpentine Pavilonról először csak látványterveket láttam, olyan anyagtalannak és valószerűtlennek tűnt, és nem értettem még, mi adja a nagyon vékony, papírszerű tető tartását, merevségét. Most a fotókat látván - olyan anyagtalannak és valószerűtlennek tűnik, és nem értem hogy mi adja a nagyon vékony, papírszerű tető tartását...

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.03.30. 11:18:04

@fabryk: Ez a hőszig kérdés Tadao Andonál is megvan - vagyis hogy számára ez nem kérdés, tehát nem csucsognak a rétegrendek. Ami annál is érdekesebb, mert világszerte épített, ahogy a SANAA is, tehát a japán aszkétizmussal csupán nem magyarázható a dolog - utána lehetne nézni kicsit a csomópontoknak, hátha kiderül a titok.
süti beállítások módosítása