Sopron - egy nekem kedves ház

2010. február 19. 15:36 - mB

Ahányszor Sopronban jártam (legutóbb most nyáron), mindig beleszaladtam ebbe a házba. Mindig le is fényképeztem (most csak telefonnal), de semmit nem sikerült róla kiderítenem. Soproni ismerősök se tudták, semmilyen építészeti kalauzban nem volt benne.

Nagyon szép ház pedig, példásan illeszkedik (síkok, tetők, párkányok, falas szerkesztés), eközben nem próbálja mímelni a historikus szomszédait - (kábé) 1971-ben épült.

Aztán ősszel az építészfórumon kaptam pár támpontot, illetve Kemes Balázstól egy küldeményt.

Még izgalmasabbá teszi, hogy a vagánysága nem másból, mint a környező házakból, illetve az azoktól (az egyiktől) való finom eltartásból adódik. Kellemes és érzékeny még a homlokzat síkjának finom kiemelése és törése.

Ezek a fekete-fehér képek egy ismeretlen újságból származnak (Kemes Balázstól érkeztek hozzám), ebből kiderül hogy a tervező Sedlmayer Jánosné, hogy a ház a szomszédból lopja a lépcsőházat (!!!), és hogy nagyjából tök normálisak az alaprajzai.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr901773732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása