A héten kapta meg a brit építészet legrangosabb díját, a Stirling díjat (a dezzen híre) a londoni Burntwood iskola, tervezője az Allford Hall Monaghan Morris (AHMH) iroda. Az elismeréssel az azévben az építészet fejlődéséért legtöbbet tevő épületet jutalmazzák.
- az épület: Archdaily.com, 2015 augusztus;
A zsűri döntése egyhangú volt - olvasatukban a díjazott ház egy "felnőtt viselkedésre inspiráló felnőtt épület".
Nem túl konkrét - és hogy ez mit is jelent pontosan, azt talán ők sem tudják. A dolog - a fotókat, terveket végignézve - számomra teljességgel érthetetlen. Az épületnek szinte nincsenek terei, térkapcsolatai - néhány kétszintes lépcsőfordulót "kilátás" felkiáltással ünnepel meg a szöveg (lent), de egy érdekes homlokzaton túl az épület nemigen tud adni.
Egy (több) középfolyosót ma komolyan fel lehet vetni? Komolyan lehet venni? Díjazni?... Ennyi a tudása ma a brit építészetnek az iskoláról? Az oktatás tereiről? Please, don't.
- Több kép az Archdaily-n.
- Alternatíva: a honlap iskola témában kigyűjtött cikkei itt!
we dont need no education