A tervező a Kubából emigrált, akkor 27 éves Hilario Candela. A hatvanas évek elején épült szerkezetre szóló megbízáskor egyszerű acélszerkezetű lelátót kértek a tervezőtől, aki viszont monolit vasbetonból a kor egyik legmerészebb szerkezetét valósította meg, az akkori legnagyobb konzolos túlnyúlással.
- A riport leírt szöveganyaga itt;
- a találásért köszönet: V. Nagy Zoli - Élő Statika;
A kilencvenes évek elején hurrikán söpört végig a vidéken, a lelátó azóta üresen áll, graffitisek tanyája. Az egykor fontos kulturális és sportlétesítmény védelmében többek között Gloria Estefan is felszólalt. A szerkezet maga nincs rossz állapotban, a rendbetételt egyéb szándékok (és a hely értékes volta) nehezíti.
A graffitisek hoztak új életet a házba, egyfajta közösséget is alkottak - munkájuk az építésznek is tetszik. A 2008-ban alakult Miami Vízistadion Barátai társaság a graffitik valamiféle védelmét is célul tűzte ki, amit az eredeti tervező, Candela irányít - a várostól most 30millió dollárt kaptak a felújításra.
Képek, vegyesen: