A Gizmodo honlap gyűjtése - néhány remek pozitív példa, ami azt mutatja meg hogy az autóutak számának és kapacitásának csökkenésével az autók nem feltétlenül csoportosulnak át a város más tereire: az autósok észreveszik és megtanulják hazsnálni az alternatív közlekedési módokat, a felszabaduló és sokkal szereethetőbbé váló közterek pedig minden szempontból a város hasznára válnak. azt élhetőbbé, szerethetőbbé teszik. Néhány példa (a fotók előtte/utána):
- Embarcadero Freeway, San Francisco
A vasútállomás tornya fent a háttérben, előtte többszintes autópályával - lent a későbbi állapot. A humor hogy az autópályát nem a városi akarat, hanem egy földrengés rongálta meg (1989), ezután döntöttek úgy hogy nem állítják helyre.
- Cheonggyecheon, Szöul:
2003-as változás, egy patak visszahozásával megspékelve:
frissítés, ugyancsak Szöul, by ZsZs:
- Harbor Drive, Portland
- Park East, Milwaukee
Így fotókon nem túl látványos - mindenesetre az emelt szintű "autópályákat" a helyiek tiltakozása miatt nem sikerült teljesen kiépíteni, sőt, idővel a meglevőket is szintben tartott sugárutak váltották fel, sokkal természetesebb és közvetlenebb városi kapcsolatokat eredményezve.
- Rio Madrid, Madrid
A vagy 6 kilométer hosszú autópályaszakasz alagútja felett hatalmas park köti össze Madrid északi és déli részét. Az autópálya eltüntetésével egy itt korábban soha-nem-volt nyugodt, csöndes atmoszféra alakult ki. A 11930m²-en 300 fát ültettek, 17 játszótér van, 4300m² kulturális eseményeknek helyet adó terület, strand és itt van az új városi rendőrőrs is.
- Alaskan Way, Seattle (építés alatt):
Itt is egy földrengésnek (2001) volt köszönhető a változás: a város a megrongálódott emelt szintű utak helyett azokat a föld alá pakolta, felette természetes kapcsolat alakul ki a város és a vízpart között.
Valaki a facebook-on a fentiekre reakcióként egy budapesti rakpartot illesztett be, "kedvenc parkolóm" címmel: