A forgalmi dugók vége?

2013. január 14. 20:14 - mB

Az előadás Stockholm egy példájával mutatja be a városi közlekedéshez hasonlatos infrastrukturális hálózatok szabályozhatóságát. Mi köze az építészethez? Hasonlóan: látszólag kaotikusan, de mégis tervezhetően (dinamikusan) működnek például a közösségi térhasználatok, a körülmények értő-érző alakításával.

A berlini falomlás utáni anekdota: orosz út-tervező hívja angol kollégáját:

- Haló, itt Vlagyimir. Mondd, ki a felelős London kenyér-ellátásáért?
- Hogy érted? Semmiféle ilyen felelősünk nincs.
- Hogy lehet? Valaki kell hogy a felelőse legyen egy ilyen bonyolult dolognak, valaki kell hogy szabályozza.
- Nem, nincs ilyen felelős. Ez gyakorlatilag önmagát szervezi...

Önmagát szervezi...

A finom eszköz: útdíj a legkritikusabb utakon. Az eredmény a második fotón (jan. 3.):

Traffic jam 01.jpg

Amit az emberek a kezdeti elutasítás után egyre növekvő mértékben támogattak:

Traffic jam 02.jpg

"Ne írd elő az embereknek hogyan alkalmazkodjanak.
Noszogasd őket!
Ha okosan csinálod, elfogadják a változást."

Traffic jam 03.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr915018488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása