Kompakt mobil házak - szintén Kaufmann

2010. október 21. 20:22 - mB

Image for Su-SiAz imént emlegetett Johannes Kaufmann és (azt hiszem) testvére, Oscar Leo Kaufmann évtizedek óta dolgoznak előregyártott faszerkezetekkel, így természetes, hogy előregyárott, mobil kis faházaik, faház-elemeik is vannak.
(ZH utózönge).

És ugye nem kell hangsúlyozni, hogy az előregyártás, a gondos térképzéssel, és alaposan és körültekintően kidolgozott alaprajzzal reális építészeti válasz lehet a mobilitás, (akár) a hirtelen adódó (vész)helyzetek adta kérdésekre. Ennél a két típusnál nehezen választható szét a statika, a gyártás(technológia), a szerkezet, a tér - és ami az egészet összetartja: az már építészet.


SU-SI:

Szabadonálló 43m2-es lakóegység, a honlapja a fenti címen - csupasz honlap, egy letölthető infó-dpf-fel, de ebből a pdf-ből sokminden kiderül. A kis alapegység 109.000 euró, az kb. 33 millió.

előregyártás, szállítás:

alap-alaprajz: kompakt, takarékos, praktikus - okos.

változatok: lakó és iroda:

 

Prefabricated happiness:


System 3:

Image for System3

A 'System3' a jövő igényeire választ kereső innovatív építési rendszer - különösképpen ha a mobilitás, alakíthatóság, a fenntarthatóság igényeire gondolunk. A 'System3' házak  könnyen elmozdíthatóak, bővíthetőek és élethosszig szolgálnak.

A rendszer egy tisztán kettéváló "kiszolgáló térre" és ún. "csupasz térrészre" bomlik ("naked space").

A "kiszolgáló tér" egy teljesen előregyártott blokk az épület egészét kiszolgáló lépcsővel, konyhával, fürdővel, gépészeti szerelvényekkel, hűtés-fűtéssel. A "csupasz teret" (az a térrész, amit csak az odahelyezett bútorok határoznak meg) a csupasz elemek határozzák meg: natúr faburkolatok, ablakok, burkolatok. Ezek a "csupasz" elemek is előregyártottak, a gyárból egyenesen az építési helyszínre szállítják, ahol minden összeállítható néhány nap alatt.

View of the pieces that come together to make up a System3 home.

A breakdown of what goes into the skin for a System3 home.

Link to System3 from Oskar Leo Kaufmann and Albert Rüf

system3_combo2

system3_comboMilyen csodálatos: az elemek egymásra is helyezhetőek - ezek szerint önhordóak és ilyen szinten teherhordóak?

Jó lenne ilyen állapotban alaprajzokat látni.

 

 - A honlapjuk: www.jkarch.at

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr412389443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2011.01.06. 18:58:22

Hoppá, apró malőr - elszámoltam magam: a mobil ház persze nem 3, hanem 30 millió, forintban. Oppardon :-) - kérem, tartsák titokban e baklövést.
süti beállítások módosítása