Stirling díj, 2015?... Burntwood iskola, London

2015. október 17. 18:48 - mB

http://images.adsttc.com/media/images/55c2/9224/e58e/ceb7/df00/0021/medium_jpg/portada_004_Rob_Parrish.jpg?1438814738

A héten kapta meg a brit építészet legrangosabb díját, a Stirling díjat (a dezzen híre) a londoni Burntwood iskola, tervezője az Allford Hall Monaghan Morris (AHMH) iroda. Az elismeréssel az azévben az építészet fejlődéséért legtöbbet tevő épületet jutalmazzák.

A zsűri döntése egyhangú volt - olvasatukban a díjazott ház egy "felnőtt viselkedésre inspiráló felnőtt épület".

Nem túl konkrét - és hogy ez mit is jelent pontosan, azt talán ők sem tudják. A dolog - a fotókat, terveket végignézve - számomra teljességgel érthetetlen. Az épületnek szinte nincsenek terei, térkapcsolatai - néhány kétszintes lépcsőfordulót "kilátás" felkiáltással ünnepel meg a szöveg (lent), de egy érdekes homlokzaton túl az épület nemigen tud adni.

http://images.adsttc.com/media/images/55c2/9586/e58e/cedb/2e00/0020/large_jpg/detail_(3).jpg?1438815617

http://images.adsttc.com/media/images/55c2/94ef/e58e/ceb7/df00/002a/large_jpg/014_Timothy_Soar.jpg?1438815452

Egy (több) középfolyosót ma komolyan fel lehet vetni? Komolyan lehet venni? Díjazni?... Ennyi a tudása ma a brit építészetnek az iskoláról? Az oktatás tereiről? Please, don't.

we dont need no education

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsas2010.blog.hu/api/trackback/id/tr117975109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boushra 2015.11.26. 14:52:29

Hello Balint! Mint egy olyan epitesz, aki Londonban es iskolakat tervez, allitom, ez itt egy sikeres epulet (hogy a legsikeresebb-e, azon lehet persze vitatkozni). Epitesz kollegak (!) az oldalfolyosos iskolakat rogton felresoprik, mint 'not efficient'. Normalis iskolat alig lehet tervezni a szigoru negyzetmeter-kvota miatt, +/- 1-2nm-en megy a csata. Ez az utolso iskola, ami a Labour kormany BSF (Building Schools for Future) programjanak a 'funding'-javal epult, es mar az is siker volt, hogy igy atcsuszott.

Boushra 2015.11.26. 14:57:37

Iszonyu gyorsan kell iskolakat epiteni, annyira nagy a kereslet (bevandorlas!). Nagyon gyakran 'site cabin'-okban tanulnak a gyerekek, az utak szelen felallitott ideiglenes bodekban. Ez az iskola ne lenne siker? Ha mar van lehetoseg gondolkodasra, es egy head teacher-t epiteszeti temaju beszelgetesre lehet osztonozni (+ dontesekre kenyszeriteni), a tervezest lelassitani (a kollegakat errol meggyozni!), mar az is siker! ;)

Boushra 2015.11.26. 15:01:56

Hogy a helyzetet tovabb fokozzam, nehany onkormanyzatban komoly kockazata van, hogy gyerekeknek EGYALTALAN nem jut iskolai ferohely, akkora a bevandorlas uteme.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2015.11.27. 14:49:30

@Boushra: szia! :-) Kösz, ez elég érdekes hozzátétel!

Ami nekem a dolgot furcsává teszi, az nem is feltétlenül maga az épület, hanem a hozzá való viszony:
- Ha sem idő, sem pénz nincs más téri változatokon dolgozni, akkor PONT a homlokzat legyen az ami ennyi időráfodítást (s így: pénzt) kell hogy elvegyen a dologtól?...
- Ha az iskolák tervezése ilyen feszített keretek között megy, az érthető - de mi lehet vajon az oka hogy a RIBA ezt és pont ezt hozta ki az ÉV LEGJOBB ÉPÜLETÉNEK (és nem a legjobb iskolának, vagy "egy nemannyira rossz iskolának", stb) - érthetetlen. Gondolom egy csomó repülőtér, bánya, istálló, kemping meg színház között válogathattak volna -ezt nem értem: miért egy ilyen problematikus kérdésfelvetés fél-válasza lett az ezévi "legjobb".
süti beállítások módosítása